|
S.O.S. Szerelem (III. kritika)
S.O.S. szerelem!
2007.02.05.
S.O.S. szerelem! második jelenetében Kautzky Armand és Kéry Kitty egy fehér cabrióban egy helyben körbejárja Európa nevezetességeit, miközben valaki (a szelet imitálandó) rángatja Kéry borvörös stóláját. Az elsőben a szponzorcsoki teljes reklámja látható.
Ezek után nehéz jó filmet várni, meglehetősen necces, de legyünk optimisták, mert optimistának kell lenni... Sas Tamás és csapata láthatóan nagy energiákat fektetett a szponzorok kiszolgálásába. Bár a szemlés vetítés után cirkalmas mondatokban fogalmazta meg, hogy ne legyünk álszentek mi, kritikusok, és ismerjük be: szponzorra szükség van, én mégiscsak azt mondom, tán nem kéne ennyire nyomni a szponzorcsokit, mert ha mindenki, aki menő céges ember, ugyanígy kétpofára zabálná a finomságot, nos, a fitnesztermek dugig tele lennének. Akkor pedig már felszisszentem, amikor a filmben szereplő kislány még meg is kérdezi: "Kérsz egy ?-t?" A ? helyére természetesen a szponzorcsoki írandó... Erre csak azt lehet mondani, hogy nem feltétlenül veszi be a magyar gyomor, ha - mintegy reklámblokként - a néző képébe nyomják, hogy milyen pezsgőt kell vedelnie: Csányi Sándor, ahogy kell, vedeli a T...-pezsgőt, bár karaktere se előtte, se utána nem iszik, így meglehetősen "érdekes" a jelenet, persze, ha hozzátesszük, hogy a végén Fenyő Iván ugrik a medencébe egy hatalmas seggest, akkor valamelyest enyhül arcunkon a rosszalló kifejezés.
S ha már Fenyő Iván: a filmet nem a főszerepet alakító Csányi tartja életben, nem is a rosszul sminkelt Ullmann Mónika, akinek szeme körül a vastag alapozó alatt természetellenesen nagy szarkalábak látszanak, hanem Fenyő Iván és Kovács Patrícia alakítása. Persze, ha a forgatókönyv egy operett dramaturgiáját követi, akkor a bonvivánnak és a primadonnának is be kell látnia, hogy a szubrett és a táncoskomikus viszi a hálásabb szerepkört. Ezt még súlyosbítja Ullmann borzalmas parókája, amelyet túl sokáig kell néznünk ahhoz, hogy elviseljük. Persze a dramaturgiai csúcsponton, amikor is bekövetkezik a Meglepő Fordulat, kiderül, hogy miért volt rajta paróka, de addigra már elegünk van és legszívesebben fodrászért kiáltanánk.
Csányi viszont mintha nem találna önmagára a szerepben: szürke, semmilyen, mintha hangjával is elfelejtett volna játszani. Azokban a jelenetekben, amikor egy gyerekkel - Peti lányával - játszik együtt, akkor túlzás nélkül állítható, hogy Varga Boglárka természetességével lejátssza a színészt.
A mellékszereplők viszont remekelnek: a film art direktoraként debütáló Kaszás Géza nagyjából két, karakteres jelenetet kapott, mégis emlékezetes. Elek Ferenc már megint megkapta a szerethető duci - aki néha okoskodik - szerepkörét, míg Hevér Gábor végre nem-rétegfilmben is bemutathatja a Papsajtban felvonultatott idiótát.
A film maga meglehetősen kommersz, a műfaj keretein belül. Kommerszsége a lapos dumában van, amely némely szereplő száján bugyog kifelé, ugyanakkor ezt még fokozza néhány zenei fordulat, pontosabban a zenei szerkesztés: angol és magyar nyelvű dalok csurgatják a mézet fülünkbe, hogy ne halljuk a szöveg papírízűségét...
Kónya Orsolya
Forrás: www.filmtekercs.hu
| |