|
Nem csak én - Dupla előadás a Budapesti Kongresszusi Központban! |
Anett1988 |
2025.11.14. 20:26 |
Mikor ezt a műsort kitaláltam, az volt a címe: Csak én. Egyszerre magabiztos és ijedt cím, de hát ilyen voltam az elmúlt év nagy veszteségei után. Magamra maradtam, egyedül kell továbbmennem, aztán majd kiderül, hogy mások is kíváncsiak-e arra, mit tudok csak én. Aztán telt az idő, jött amunka, a régi barátok, az új barátok, és a
cím valahogy értelmetlenné vált. Nincs »csak én«, viszont vannak a szerzők, a társak, a dalok, a zene. A közönség. Így lett az új cím: Nem csak én. Aki akar, csatlakozzon, várjuk szeretettel.”
Vendégek: Hernádi Judit, Ember Márk
Időpontok: 2025.12.28. (vasárnap) 15:30, 20:00
Helyszín: Budapesti Kongresszusi Központ
|
Hernádi Judit: Amikor a lányomat nézem, érzem, milyen szerencsés vagyok. |
Anett1988 |
2025.11.09. 08:33 |
A Bernády Napok záró gáláján, Marosvásárhelyen lépett fel októberben Hernádi Judit, Jászai Mari-díjas színésznő, énekesnő, érdemes művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja. A Mácsai Pál által rendezett Szerelmes levelek című előadásban Gálffi Lászlóval lépett színpadra. A produkció után beszélgettünk a színházról, családról és arról, miért tartja magát szerencsés embernek.
A Szerelmes levelek minimális díszlettel készült, visszafogott előadás: minden a szövegen és a hangon múlik. Hernádi Judit szerint ez egyáltalán nem nehezebb, mint bármelyik másik szerep. „Egy színész egyik legfontosabb kelléke a hangja, a gondolatok közvetítésének a képessége. Ilyen szempontból nem nehezebb, csak más. A hang, a szöveg, a figyelem – ezek viszik a darabot.” A közönséggel való közvetlen kapcsolat természetes. „Elég régóta játsszuk, és mindig jól fogadják” – mondja mosolyogva.
Hernádi Judit szerint az azonosulás a szerepekkel szerinte magától értetődő dolog. „Ez a színész dolga. Csak olyan szerepet tudok eljátszani, amiben valami belőlem fakad. Más nem tud megtörténni a színpadon.” A darabot több mint harmincöt éve játssza. Amikor először hívták, épp szabadúszó volt, akkor hagyta ott a Vígszínházat. „Dacára annak, hogy elmentem, visszahívtak egy szerepre. Úgy gondoltam, ez jó dolog: visszamegyek, de külön szerződve, csak erre az egyre. Lacival együtt játszottuk, Mácsai Pál rendezte – érdekes, különleges élmény volt” – mondta.
A produkció évtizedek óta időről-időre újra előkerül, de nem folyamatosan játsszák: „Volt, hogy évekre kimaradt. Aztán valahogy mindig visszatért. Az idő múlásával minden változik, mi is másak vagyunk, a darab is más lesz.”
Arra a kérdésre, mi lenne, ha nem színésznő lett volna, határozott választ ad: „Soha az életben nem lettem volna más. Nincs olyan, hogy volna.”
A pályája hosszú, az emlékek sokasága közül mégis a családhoz köthető pillanatok a legfontosabbak számára. „Amikor ezt a darabot elkezdtük, a lányom még egészen pici volt. Most pedig már őt is ismerik Erdélyben, a Honeybeast miatt. Amikor őt nézem, azt érzem, hogy ez fantasztikus, akkora ajándék az életemben, hogy nincs más hozzá fogható.”
Nincs olyan, hogy muszáj feladat
„Ebben hihetetlenül szerencsés vagyok. A muszájokat maximum én adom magamnak. Azt mondom, hogy ezt muszáj megcsinálnom, de rám senki nem parancsol.” A beszélgetés során elmondta, nem érdekli, hogy egy darab komédia-e vagy tragédia, egyetlen dolog számít: legyen értelme, hogy megcsinálják.
„Nem a közönségnek csinálom, hanem magamnak. Borzasztó hálás vagyok, hogy örülnek, de nem ők vezetnek. Nem az érdekel, hogy a közönségnek ez majd jó lesz, hanem az, hogy nekem van-e értelme, hogy meg akarom-e csinálni.” A nézőkkel azonban mégis szoros kapcsolatban van: „Sokat tanulok tőlük. A reakcióikból látom, mit kell javítani, min kell változtatni. Tulajdonképpen párbeszédet folytatok velük, de nem értük, hanem az előadásért.”
Jelenleg kilenc különböző előadásban játszik – korábban tizenegyben is. Kedvencet nem tudna választani: „Mindegyiket szeretem, egyiket így, a másikat úgy” – mondja.
Amikor a beszélgetés végén szóba kerül, hogy mennyire szerencsés, amiért azt csinálhatja, amit szeret, Hernádi Judit elmosolyodik. Mintha ezzel a pillanattal összegezné az egész pályáját: „Haza is megyek, és így fogok elaludni: én egy szerencsés ember vagyok” – mondja, majd hozzáteszi: „Köszönöm, hogy erre rávilágítottál. De tényleg így van.”
Szerző: Rákóczi Kinga
Forrás: Maszol - Új Magyar Szó online
|
Hernádi Judit és Tarján Zsófi a Beszélj róla! podcast-ban! |
Anett1988 |
2025.11.02. 13:15 |
Neurodiverzitás, önismeret, „elég jó szülőség” – Tarján Zsófi és Hernádi Judit őszintén meséltek anya–lánya kapcsolatukról
A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány Beszélj róla! podcast-sorozatának legújabb adásában Tarján Zsófia, a Honeybeast énekese, grafikus és Hernádi Judit színművész voltak Al Ghaoui Hesna vendégei.
A meghitt anya-lánya beszélgetésben őszintén meséltek kapcsolatuk alakulásáról, Zsófi gyerekkori nehézségeiről és a megfelelő anyai támogatás kihívásairól.
Tarján Zsófi őszintén mesélt gyerekkoráról és kamaszéveiről: arról, hogyan élte meg, hogy gyakran úgy érezte, „furábban van összerakva mint a világ”, hogyan tanulta meg ezt maszkolni és miként élte meg, hogy a környezete gyakran tanácstalan volt, hogyan segíthet az ilyen – különlegesebb szükségletekkel élő – gyerekeknek. A beszélgetésben Hernádi Judit is megosztotta, milyen kihívásokkal járt szülőként támogatni egy zárkózottabb, az ingerekre érzékenyebb gyermeket, és hogy milyen önismereti felismeréseket hozott számukra ez a közös út.
A műsorban elhangzó emlékek, gondolatok sok fiatal és szülő számára lehetnek ismerősek.
A teljes beszélgetésért kattintsatok ide! >>
|
Beléd estem: Valentin-napra jön az újabb magyar vígjáték! |
Anett1988 |
2025.10.22. 19:18 |
Az utóbbi évtizedek legsikeresebb magyar filmjeivé váltak a Hogyan tudnék élni nélküled?, a Demjén-musical, valamint a Futni mentem című romantikus vígjáték, ami egy cseh film hazai környezetbe átültetett változata. Míg az előbbi 700 millió forintos állami támogatásból készült, az utóbbi nem kapott ilyet, ahogy a Beléd estem sem, ami szintén egy romantikus vígjáték lesz. Tiszeker Dániel új filmjéről kaptunk egy sajtóközleményt, amiből többek között kiderült, hogy ezt a következő Valentin-napon, vagyis február 12-én fogják moziba küldeni, illetve érkezett mellé egy plakát is, amit lejjebb tekinthettek meg.
A Beléd estem Eszterről, a színésznőről szól, aki egy 90-es években játszódó romantikus vígjátékot forgat. A filmbeli párját Bálint, egy nagy nőcsábász alakítja, és akivel a valóságban utálják egymást. Egy nap viszont Eszter balesetet szenved, aminek következtében furcsa amnézia alakul ki nála: azt hiszi, hogy a film a valóság, vagyis hogy ő egy fodrász és odáig van Bálintért. Az orvosa azt javasolja Eszter családjának és ismerőseinek, hogy a mentális állapotba érdekében tegyenek úgy, mintha tényleg a film világa lenne a valóság. Vagyis megpróbálnak úgy csinálni a nő jelenlétében, mintha tényleg a 90-es években élnének, ami nem könnyű feladat. Már csak azért sem, mert Eszter vőlegénye szeretné minél előbb megtartani az esküvőjüket.
A történet alapján felettébb nosztalgikus lesz a Beléd estem, illetve azért is, mert a film készítői a díszletekkel és kellékekkel szintén megpróbálták minél jobban visszaadni a 90-es évek hangulatát. A hitelesség érdekében építettek egy lakást, ami visszarepít majd minket a korszakba, illetve az akkoriban népszerű zenékkel és előadókkal is telepakolják a filmet.
Tiszeker korábban olyan vígjátékokat rendezett, mint a Nagykarácsony és a Nyugati nyaralás, illetve ő készítette a Wellhello zenekarról szóló #Sohavégetnemérős zenés filmet. A forgatókönyvet Dubinyák Réka, Szántó Fanni és Ábrahám Ádám írták, a dramaturg Jakab Juli volt. A Beléd estemben Rujder Vivien, Szabó Kimmel Tamás, Mészáros Máté, Pokorny Lia, Szerednyey Béla, Kovács Lehel, Mikecz Estilla, Bányai Kelemen Barna, Szabó Kimmel Gazsi, Szulák Andrea és Várkonyi Attila (alias DJ Dominique) is szerepelnek, illetve az utolsó forgatási napon, aminek a helyszíne egy fodrászat volt, még Hernádi Judit, Ábel Anita, Falusi Mariann, Rezes Judit, Kókai Tünde és Gellért Dorottya is csatlakoztak a stábhoz.
|
| |