Hernádi Judit rajongói oldal
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Főoldal & hírek
     
A Honlapról
     
A Művésznőről
     
Színház
     
Filmek
     
Judit a TV-ben
     
Kritikusan
     
Judit énekesnőként
     
Hallgass zenét!
     
Galéria
     
Múltidéző
     
Interjúk & cikkek
     
Extrák
     
E-mailben érkezett
     
Kontakt
     
Üzenőfal
Csak regisztrált felhasználók számára!
     
Szavazz!
Te meg fogod venni a Ne maradjon kettőnk között c. kötetet?

Igen
Nem
Még nem tudom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Látogatottság
Indulás: 2005-11-19
     
Színikritikák
Színikritikák : Szemfényvesztés (I. kritika)

Szemfényvesztés (I. kritika)


Szemen szedett szenvedély - Szemfényvesztés

ImageSzilveszterkor a Vidám Színpad legújabb bemutatóján bebizonyosodott: még mindig érdemes Hernádi Juditnak akár egyetlen pillantásáért is beülni a nézőtérre. Emellett a komédiából fény derült még arra is, kinek mi lehet a szerencse és a szerencsétlenség.

ImageBerlin, 1929. A nagy háború utáni években, percekkel a gazdasági világválság előtt. Az emberek lelkében még sok a seb, amelyek éppen csak, hogy varasodnak. Szükség van a nevetésre, a kikapcsolódásra – irány a kabaré. Például a Purgatórium, az a bár, ahol Rita Argot az ügyeletes sztár, a dámák dámája, a férfiszívek rombolója, akinek ráadásul az igazgató a férje. Tuti bebiztosított karrier. Egészen addig, míg fel nem tűnik a láthatáron egy ifjú, szép és tehetséges ellenjelölt, aki ráadásul a valaha élt legnagyobb vamp akar lenni. A placcon azonban csak egy számára akad hely, ráadásul a második pozíciójára is már évek óta többen ácsingóznak. Hogyan lehet megszabadulni a veszélyes ellenféltől? Erre ad választ a kétfelvonásos vígjáték, és ha figyelünk a rafinált részletekre, még azt is megtudhatjuk, miként indult el az egyik leghíresebb díva, Marlene Dietrich karrierje…


ImageA darab első felvonása eseménydús, pörgő, alkalmat ad arra, hogy minden művész bemutatkozzon, hovatovább megmutassa, „mire képes”. Értjük a cselekményt, tudjuk, mire megy ki a játék, sokat nevetünk, rázendít a zenekar, szívet melengető, talpmozgató a muzsika. A komédia furcsa módon éppen akkor laposodik el, amikor arra a néző a legkevésbé számít, a második etap közepén, és sajnos ez a tempó kitart egészen a darab végéig. Mi több, kissé furcsa, vígjátékok esetében szokatlan befejezéssel szolgál az író-rendező, Baráthy György. Azt nem mondanám, hogy tanúság nélküli a vég, csak nem szokványos. Igaz, ha valóban szerepelnek a történetben valós elemek, akár még az is előfordulhat, hogy egykor  valóban így történtek  az események. 


ImageKettős art deco színpadkép (Valcz Gábor munkája) hivatott bemutatni a mulató színpadát, és az épület öltözői folyosóját. Ezt ráadásul olykor néhány kellékkel, rafinált fényhatásokkal még tovább osztja a rendező, szeparékra, öltözőkre, páholyokra, a függöny leeresztésével pedig a teret valóságos „purgatóriumi” színpaddá avatják. Amelyen Rita Argot, a fényességes, végtelen hatalmú, búgóhangú díva szerepében Hernádi Judit csillog mindkét felvonásban, egyenletesen. Legendás mimikája, hanglejtése, mozdulatai remekül ülnek, mintha csak ráöntötték volna a szerepet. Azonban nem minden partner képes fölnőni a bársonytorkú színésznőhöz. A férjét, Rudi Luftborg igazgatót alakító Schlanger András sokadszorra súlytalan, igaz, Hernádi mellett ezúttal még az átlagnál is nehezebb a dolga. Ám, hogy nem lehetetlen a feladat egyenrangú partnernek lenni, arra éppen Radnay Csilla, a konkurenciát, Mausi Sauert (vagyis tulajdonképpen Dietrich-et) megformáló művésznő a példa. Hangja tiszta, arca derűs, játékában még lobog a bizonyítási- és tettvágy. Rutinos rendezői kezek/szemek sokat hozhatnak még ki belőle. (A Vidám Színpadon  újabban egyébként is jól mazsoláznak az egyetemisták  között!)


ImageAz ifjú színésznőn kívül igazán hálás szerepben, Lady Schmuck-ként tüsténkedő Urmai Gábor megmozdulásai mennek élményszámba, mindemellett játéka rekeszizomfeszegető. Érdekes Szakács Tibor szerepe, aki a konferansziét, Peter von Kékesyt formálja meg, A jelentek (és színpadi átrendezések) közt, kvázi valódi átkötőként (is) elénk áll, viccet mesél (szegénynek sokszor éppen akkora sikere van, mint „kollégáinak” a való életben), erőlködik, harcol a szereppel, s  a végére egészen megbarátkozunk kissé esetlen, de jószívű figurájával. Nem mehetek el szó nélkül azonban a még mindig vadító, ezúttal mindössze a színházban szellemeként kószáló hajdani vamp szerepébe kényszerített Nyertes Zsuzsa szívet tépő szólószáma mellett, amelyben spicceket és spárgákat kénytelen hajigálni. Ő ennél sokkal többre érdemes és hivatott! Ahogyan a sokadrangú látnok-táncosnő figurájába erőltetett Kovács Vanda is, vagy az egyébként remek hangú Takács Nóra Diána, akik csupán egy duettben virgonckodhatnak. Összességében azonban azt mondhatom, egy gondtalan estére vágyóknak ideális program lehet a Szemfényvesztés.

                        Velkei Tamás

Forrás: www.kultissimo.hu 

     
FELHÍVÁS!

Ha friss információd, újságcikked vagy fotód van Juditról, akkor küldd el nekem az anett19881229@freemail.hu címre!
 Természetesen a honlappal kapcsolatos ötleteiteket is szívesen fogadom!

     
Már a mozikban!
     
Már a mozikban!
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
2021.10.27-től a boltokban!
     
Keresd a lemezboltokban!
     
DVD-ajánló
     
Jucival kapcsolatos oldalak
     
Rendelj színházjegyet!
     
CD/DVD/Könyv vásárlás
     
Színészek honlapjai
     
Egyéb oldalak